2023. március 4., szombat

Kovászos kenyereim, tangzhong technikával!


Újabban a kenyereim a TANG ZHONG technikával készülnek.
Cserép edényben, samott kövön sütöm.
Természetesen ,élesztő nélkül, saját készítésű kovásszal.
Legutóbb, még kenyér gofrit is sütöttem.

 Kicsit változtattam a kenyér készítésen. Tangzhong eljárással készítettem, egy fehér kenyeret.
A kenyér receptem 
50 dkg liszt 
25 dkg saját készítésű kovász
1 kk cukor
1 kk sikér
 2 tk só,
 1 ek olaj
 3,5 dl víz
késhegynyi C vitamin(igy nem morzsálódik)
 10 dkg lisztből 1.5 dl tejjel(nem vízzel)
Sűrű pépet főztem.
Mikor kihűlt,
 hozzá kevertem a többi hozzávalóhoz.
Robotgépre bíztam  a dagasztást.
 Kézzel is jól átgyúrtam.
 Kétszer hajtogattam, félóránként.
 Cserép edényben(alatta sütő papir) kelt jó magasra, kb 1 órát.
 Vastag samott lap van a légkeveréses sütőmben, abban sült fedő alatt 10 percig 220 fokon, majd a fedőt levéve 35 percig 200 fokon, gőzben(mellette egy őzgerinc formában párolog a szűrt víz)
Az utolsó 10 percben kiveszem az edényből, és talpon sül a samotton.










Nincsenek megjegyzések: