2010. március 31., szerda

Elhanyagolva a főzés, sütés!

Szó szerint. 3-4 napra megfőzök, és irány a virágoskert, az udvar.
Én már ilyenkor nem tudok bent lenni.
Pedig fáj ám mindenem.Megállás nélkül ad munkát a kertes ház. Alszom is jól éjszaka. A reggeli ébredés az a rossz, mindenem sajog.De aztán beindulok. Az életem a kert a virágok! Nélkülük semmi vagyok. Van egy hatalmas magnólia fám, már virágzik, csodálatos.
Szerencsére az eső előtt rendbe raktam, az udvart.
Már csak a zöldséges rész felásása van hátra. Ez nem az én feladatom, majd a veteményezés,de csak minimális.Már szépek a palántok az ablakban.különleges paradicsomok, paprikák, virágok. mindenből 2-3 db. 
Azért finomságok is készülnek.Vasárnap zöldséges rizs, fűszeres csirkemell.
Már a friss csalán teát iszom.
Ma egyszerű  főtt virsli , frissen sült kenyér, magos mustárral és tormával.
Holnap pirított sertés máj lesz,  barna rizzsel.
Pénteken természetesen hal és pattogatott kukorica,karamellás öntettel!! 
Ma este is ezt készítettem.
 A húsvéti sütiket még nem egyeztettük a fiatalokkal.
De előre tudom, havas háztető és kosárka.
                           Havas háztető!

2 megjegyzés:

Jutus írta...

Gyönyörű a mangólia fád!!!Fris csalán tea? Azt hogy készíted?Megmosod és mehet a forróvízbe?
Bocsi hogy olyan sokat kérdezgetek mindíg,de apukám mindíg azt mondja,hogy a jó pap is holtig tanul!:))

Olgis írta...

Jól tudod, csak össze vágom a konyhai ollóval, így jobban kijönnek az aromák.Én elektromos teafőzőn készítem.De a hagyományos tea főzés szerint a felforrt vízbe rakd, zárd el és 10 percig álljon, aztán szűröd.
Egész nyáron ilyen zöld teákat iszom,váltogatva, csalán, bodza. menta, aranyvessző, kapor, lestyán, édeskömény, zsálya,citromfű.Ez mind van a kertemben. Mézzel ízesítem, meg citrommal.