2010. június 1., kedd

Cipzár varrás.

Cipzár varrás volt ma a feladatom. A menyem még az ősszel" elhozott egy térd nadrágját, amibe be kellett varrnom.
Emlegettem a varrós blogokat! Jó lenne részletes leírás róla.
Tudom még a szakavatott varrók is irtóznak ettől a folyamattól.
Én is eddig halogattam.
Volt cipzár varró talpam, de eltört.
Már a menyem által hozott cipzár is eltünt.Vettem másikat.Az hosszú lett, került megfelelő.
Egy nagyon kacifántos beillesztés a nadrág elején.Takarás alul, felül. 
letűző varrások.
Ugye gyárilag előbb bekerül a cipzár, majd aztán letűzik.
 Na én is "tűztem"Majdnem összevarrtam az elejét a hátuljával a nadrágnak.
Ráadásul olyan különleges szín, nem szürke, nem barna, olyan "keki". 
Ilyen cérna a világon sincs!!!!
Előférceltem, gombostűztem, és sikerült. Igaz, nyírtam a cérnát, mint a birkát, de elkészült.
legközelebb veszek neki egy új nadrágot!!
De, ha ehhez ragaszkodott!
Egy aranyos menyért, mindent.
A nadrágjaikat és mindig én hajtom fel.
Ha össze gyűjtöm a levágott szár részeket, amit a családnak, ismerősöknek már felvarrtam, igen hosszú -km -lenne.
Valamikor jártam egy varró tanfolyamra is, de inkább saját tapasztalatból merítek.
Riselni is megtanultam, csak már a szemem nem az igazi.
Erre jó a nyugdíjas a családban.

4 megjegyzés:

Jutus írta...

A jó menyeket megkell becsülni,nekem is az van hála a jó égnek!!!

A levágott nadrágszárakat varrd össze és kész az első foltvarrott takaród!!!:))

Olgis írta...

Persze, tudom , én is erre gondoltam éppen.
Az bosszant, hogy nem gyűjtöttem össze , egy darabig tároltam , hátha kell a nadrág javítására, aztán kidobtam, egyenként.

Jutus írta...

:)))

Ida13 írta...

A párom engem is nyaggat egy cipzárcserével a farmerba.
Elég nehéz rávennem magam. Még nem sikerült.