2014. február 2., vasárnap

Kacsa pörkölt.

Beszereztem olcsón 2 csomag kacsa nyakat. 
Leves már főtt belőle, most vadkacsa hússal vegyesen pörkölt készült belőle.
Vadkacsa szárny, comb, és egy pár pulyka töke is hozzá kérezkedett.

Egy nagy fej hagyma, kacsa zsíron megfonnyasztva, kevés vízzel felöntve.
Ebbe kerül a piros por paprika, kevés színes bors, tárkony, majoránna.
Egy kis házi lecsó.
Felfőzöm és megforgatom benne a húsokat, hogy jól megpörösödjenek.
Még adok hozzá szűrt vizet, keveset.
Puhára főzöm, visszasül zsírjára.
Most szép sárga házi tojásból készült hozzá nokedli.
Csak annyi  lisztből,amit a 6 db tojás felvesz, víz nem kerül hozzá.
Egy öntött vas lábasban készült, nagyon ízesen fő benne minden.
Nagy adag lett, lefagyasztottam belőle, olyan napokra, amikor nincs időm főzni.
Másnap  saját készítésű,nagy pörkölt csigát főztem hozzá köretnek.

A vastagabb húsokból kiszedtem és egy tojással a késes darabolóba került.
Tésztát gyúrtam és görcsök tölteléke lett ez a massza.
Finom, laktató levesbetét.

Nincsenek megjegyzések: