2014. február 5., szerda

Túró gombóc, gránátalmával.


Nagyon régen készítettem, már.
Most egy méregtelenítő  kúra közepén, ennyi bele fért a könnyű étel kategóriába.
1/4 kg túró
1 db tojás
3 ek gríz
1 cs vaníliás cukor.
 Én,vaníliát nem használok, allergiás vagyok rá.
 Villával, a túrót jól áttörve,összekeverem a hozzávalókat.
Legalább egy órát állnia kell. 
A fagylaltos kanállal kimérve, tenyerem közt golyókat formálva ,forró vízbe kifőztem.
 Közben,megpirítottam a  saját készítésű házi szemlemorzsát, kevés kókusz zsíron, búzacsírával, vegyesen.


A zsemlemorzsámba kukorica pehely is van darálva.
A végén cukor helyett, barna nyírfacukorral ízesítettem, ez is jól meg karamellizálódott a morzsába. 
Ezzel hintettem be a gombócokat, jól megforgatva a morzsába.

Nem egy intenzív ízű étel, ezért gránátalma maggal és zöld dió szeletekkel tettem izgalmassá.

Legközelebb, barackot is teszek a közepébe, hogy ízesebb legyen.

3 megjegyzés:

marisz57 írta...

Olgis, finom ebéded volt! Mi is szeretjük, bár még gránátalmával nem próbáltam.

tücsi írta...

Olgis, jó kis ötletet adtál a holnapi ebédhez. Én már többször vettem gránátalmát, de a magok fogyasztásra alkalmatlanok. Viszont bőven van leve. Szeretném megkérdezni, hogy honnan tudod, hogy a mag fogyasztható és nem kopogós kemény?! Köszi! Tücsi

tücsi írta...

Köszi, megkaptam a gránátalmáról szóló felhasználást, és a videót is.