2019. február 3., vasárnap

Hidegen kelt, kovászos kenyerem, bolti élesztő nélkül.


Kovásszal, bolti élesztő nélkül!
Samott lapon légkeveréssel, vas lábasban sült!
Csodálatos a bélzete, puha és finom, a héja szép piros és ropogós!




Előkovászolás a kenyérsütő üstjében:, előző nap.
3 ek saját kovász( bolti élesztő nélkül)kovász
3 ek liszt
1 kk cukor,
1 kk kacsa zsír.
1 dl tej.
A kenyérsütő össze keveri.Pihen egy órát meleg helyen,
Kenyér tésztája.
Az elő kovászhoz kerül:
20 dkg rétes és 30 dkg sima BL 55-ös liszt
2.5 dl víz
pici aszkorbitum-- C vitamin por- ha nincs 1 kk ecet is megteszi.
Kenyérsütő dagasztotta.Majd pici vízben feloldott 2 kk Himalája sót adtam hozzá.
Félórás pihenés és még kétszer dagasztotta a gép.
Kivettem a dagasztó gépből , kihúzgáltam, hajtogattam-ezt félórás pihenés után még kétszer megcsináltam. Közben a hideg spájzban pihent.
Utolsó hajtogatás után a sütőpapírral bélelt vas lábasba került, gömbölyűre formázva.
Rá a tető és egész éjszaka a hideg spájzban pihent 13 órát.
Szépen megkelt .
Kihoztam a meleg konyhába ,itt egy órát kelt.
Bevagdostam, bespricceltem vízzel és ment a hideg sütőbe, 220 fokra állítva a sütőt. Mikor elérte a 220 fokot 10 perc után levettem 170 fokra, és még 45 percig sült.
Utolsó 10 percben, levettem a tetőt ,és jól bespricceltem vízzel, a samott lapot is, ami a sütő aljába van, gőzben sült még.
Így lett ilyen szép piros a héja.
Kivettem rácsra, melegen bespricceltem vízzel és egy abroszba csomagoltam, cserepesedett és puhult a héja, kb fél óra után levettem az abroszt és a rácson hűlt a konyhában.

Nincsenek megjegyzések: