2019. február 9., szombat

Törpe harcsa , bundában!


Kaptam sok -74 db-törpe harcsát.
A tisztítását, nem részletezem, nagyon sok munka volt vele.
De megérte, mert egy finom, szálka nélküli hal, a Tisza morotvájából.
Kedves, régi tanítványomtól kaptam.

 Már sütöttem belőle paprikás, borsos kukoríca lisztben kiforgatva, ízletes lett.
Most bundáztam.
Elkészítés.
A megpucolt halakat megszórtam  durva tengeri sóval.

Felöntöttem tejjel, ebben állt, 2 órát.
A tej elveszi az erős hal szagot,és a tejsav puhítja a  hal húsát, ízesebb is lesz.

Most feleztem, derékban ketté vágtam a halakat, hogy kisebb darabok legyenek.
Kiforgattam, paprikás, borsos házi készítésű(általam szitált) kukoríca lisztbe, majd a bundába  átforgattam.
Forró mangalica zsírban sült ropogósra.
Bunda:
1 tojás, 
2 ek étkezési kukorica keményítő
1 ek kukorica liszt
 1 ek rizs liszt
2 ek olaj
 só
 1 kk sütőpor
 tej, hogy sűrű palacsinta szerű tészta legyen.
Egy ropogós, kellemes izű bunda vonja be a halat.
 Az előző nap megfőzött, megmaradt, zöldséges hajdinából, kis pogácsákat formáztam.
A megmaradt bundába forgattam és kisütöttem ropogósra.
Nagyon finom köret, a hajdina mogyorós íze, remekül érvényesül.


Nincsenek megjegyzések: