2021. február 7., vasárnap

E-heti kovászos kenyerem.

 


A heti szokásos kenyerem.
RECEPT:
65 dkg  liszt, ebből
 3 ek rétes,
2 ek vegyes teljes kiőrlésű liszt(Ezékiel próféta lepénykenyere lisztből) 
1 ek útifű maghéj
2dl tej 1.5 dl víz,
1 kk sikér,
1tk cukor, 
1 ek olaj, 
20 dkg saját készítésű kovász(élesztő nélküli)
 2 tk só. 
1 csipet aszkorbin(C vitamin) így nem morzsálódik a kenyér.
Gyúrás, háromszor hajtogatás, (közben 1 fél órát pihen.)
Előző este 20 dkg lisztből, a kovászból, 1.5 dl vízből 1 tk cukorból bekovászolok, zárt edényben a pulton kél reggelig. Ehhez kerül a többi hozzávaló, gép dagasztja, majd kézzel át dolgozom.
Ezután jönnek a hajtogatások, háromszor,félórás pihentetéssel.
Egy órát pihent a pulton, sütés előtt a kerámia edényben!


Most az új szerzeményemben a mázas kerámia edényben sült.


Erről az oldalról rendeltem a családnak és magamnak is karácsonyra  mázas kerámia edényeket.
Bő választék, minőségi ,jó árban lévő termékeik vannak.
https://enjoy-me.hu/termekkategoria/konyhai-termekk/keramiak/
Van egy nagyobb káposzta főző edényem is.
Ezek az edények csak sütőben használatosak, vagy kemencében, nyílt lángon nem.

 A 250 fokos sütőbe került, áztatni nem kell az edényt. 10 perc után mérsékeltem a hőt 200fok légkeverésen.
Végig a 45 perc sütési idő alatt rajta volt a tető,berakáskor a tetőt befújtam vízzel. 
Sütőpapírt raktam bele ,olyan tisztán vettem ki, mosogatni sem kell. csak áttörölni. 


1 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép a kenyered de ez az edény is csodás! Nagyon tetszenek !