2022. január 17., hétfő

Csiga készítés, házi, gyúrt tésztából!

Főleg téli elfoglaltság a tésztagyúrás.
Nagyanyáink is télen, a szomszédokkal össze ülve készítették a nyárra, vagy egy lakodalomra. 
Itt bizony kicsi sarkosra sodort csigák készültek, nekem mai napig ez jelenti az igazi csiga tésztát!
Közben jókat beszélgettek.  
Édes kukorica leves főtt a spóron, sült a tök, a  burgonya a sütőben.
Gyakran gyúrok én is, főleg ,ha a "barátosnémtől" kapok szép sárgájú, házi tojást, amit a kapirgálós tyúkjai tojnak.
Édesanyámtól örököltem, igazi szövő borda darabot, és egy kisebb csiga csinálót, és cérnametélt vágó gépet.
Van tészta nyújtó gépem , kettő is. 
Egyik cserélhető betéttel.
Ezekkel széles metélt és közepes metélt készíthető.


 A csigák készítéséhez ,ilyen bordáim vannak, és több méretben, a kis sodró pálcikák.
Legújabb szerzeményem egy méhsejt mintás kis csiga készítő. 
Nagy pörkölt csigát is készítek.
Pennének, vagy lúdgégének is nevezik
Leveshez, ezekkel a kis fém sodrókkal készül a csiga.
Egyik a zöld is egy örökség, kedves ismerőstől kaptam, házi készítésű.
Színezem is a tésztákat.
Zöldre árpafű porral, pirosra céklával, vagy étel festékkel, de sáfránnyal, kurkumával, és piros paprikával is színeztem már.
Készült már csikos pötyös is. 
Blogomban ITT olvashatsz róluk!
Zöld levelekkel is laminálom a tésztát.



Laminálás zöld levelekkel.


Nincsenek megjegyzések: