2022. február 3., csütörtök

Zsömle, kifli készült!


 
Kenyeret, kovásszal, évek óta sütök.
A péksüteményeket, most próbálgatom.
Szerintem finomak lettek.
 Tejes zsömle, kifli, és egy pár darab kisebb buci készült.
Recept:
fél kg liszt(fele rétes liszt)
  2 kk só
  2 kk cukor
 15 dkg kovász(helyette 2 dkg élesztő is lehet)
1 dkg élesztő
1 kk sikér
3.5 dl tej
1 ek olaj
 Kenyérsütő keverte, dagasztotta.
 Hidegen pihent fél órát, majd meleg helyen kelt duplájára.
Hengerré tekertem, és 5-6 dkg-os kis részekre vágtam,(mérlegen mértem ki) kigömbölyítettem.
Igy keltek, megint, kb 1 órát.
 A kifliket egyenként ,háromszög alakura nyújtottam, a lehető leg vékonyabbra, majd feltekertem, és kissé meg görgettem, patkó alakura formázva tettem a tepsibe.
Ott is keltek  fél órát.
Tetejüket sütés előtt megkentem tejjel, és megszórtam szezám maggal.
150 fokon , 30 perc alatt sültek.
Az utolsó 5 percben légkeverésen.
Nagyon finomak lettek.
A belseje is szép!



Nincsenek megjegyzések: