2013. március 13., szerda

Kalácsok.




Ma  egy kis kalácsra vágytam.
Így készült és ennyiből!
50 dkg liszt
3 ek  cukor
3 dl tej
3 dkg élesztő.
 3ek olaj
1 egész tojás
2 tojás sárgája
 1 kk kurkuma-szép sárga lesz a tészta tőle

A kenyérsütőre bíztam a  dagasztást ,kelesztést.
Több féle készült most belőle.
Harmad részéből egy "hamis" fonott kalács. 
Csak a tetején volt  fonás!!
Nagyon szeretem a mézes vajas kalácsot, egy kakaóval finom vacsora lesz belőle.
A többi tésztából diós duda, diós szív és káposztás béles készült. 
Most5 nyírfa cukrot használtam a dió töltelékhez.
 barna cukros citrom héjjal izésítettem  kis üvegekbe raktam el a télen a lereszelt citrom héjakat. 
Most csak előveszem és használom.
Minden forma más ízvilág ,pedig a tészta ugyanaz .
Szerintem az alakja meghatározza az ízét.
Mindig elmondom a családban a következőt.
Ha gyúrok egy tésztát és készítek belőle cérna metéltet, meg sodrok csigát, mennyivel más az ízük.

1 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Így szeretem én is sütni! Fél kiló lisztből milyen bő választék készült. Finom, guszta mindenik.