2013. március 10., vasárnap

Vaddisznó sült.







Több féle képen kipróbáltam már, de eddig ez volt a leg ízletesebb.
Az ujjnyi vastag hús szeleteket fűszereztem, puhító sóval borssal, tárkonnyal,izsóppal, kakukkfűvel és szerecsen dióval.
Bekentem kevés zöld dió sziruppal az egyik oldalát .
Leöntöttem olajjal és ebben állt egy órát.
Ezután ráöntöttem 3 dl vörös mustot .
Került bele 2 db babér levél is.
Ebben állt egy éjszakát.
Másnap felforraltam folytonos kevergetés mellett.
Majd lefedve fél órát pároltam.
Egy almát és kevés szója szószt, 1 dl vörös bort adtam még hozzá.
A fedőt levéve majdnem zsírjára sütöttem.
Friss bazsalikomot tépkedtem bele.
A húst kiszedtem.
1dl tejszínt elkevertem 1 ek étkezési keményítővel, és besűrítettem vele a visszamaradt levet.
Felfőztem, majd vissza került bele a hús.
éppen csak átmelegítettem és már kész is.
A köret héjában sült burgonya,legyező szerűen bevágva, hagyma szárral a résekben.
Zöld dió karikákkal díszítettem.
A must saját nem permetezett otelló és izabella szőlőből készült.
Savanyúságnak,finom házi vegyes vágott került még mellé.
A must édes, a bor és az alma, a szója szósz savanykás íze keveredik benne.

Nincsenek megjegyzések: