2012. december 9., vasárnap

Adventi várakozás-Napi történések.

A soros szombati kenyér sütéssel végeztem.
Csörgött a telefonom.
 Jó szomszéd hívott, nyissam már ki a kaput, mert hozna egy kis disznó torost.
Éppen a mézes tál sütése, kenése volt  folyamatban, kértem kis haladékot és nyitottam. 
Megérte. 
Toros káposzta, meleg tepertő, vese, velő,bőr.
Nem is ettem én a lecsós paprikás krumpliból, amit ebédre főztem.
Friss kenyérrel tepertő, toros.
Mit mondjak, a továbbiakban a víz fogyasztásom megemelkedett.
Közben nassolgattam, a maradék tepertős pogácsából és a Pavlovából is.
A kisült mézeseket is megkóstolja az ember lánya.
Olyan kellemes fahéjas illat van a lakásban. 
Keveredik a sült kenyér illatával.
Régmúlt falusi karácsonyaim , a konyhánk melege, a disznóölések jutottak eszembe.
Az adventi illat mécses még fokozza ezt a hangulatot. 
Az esti ablak fények, az adventi koszorú pici fehér izzói, mint a csillagok. 
A fagyöngy apró bogyóin megtört fények .
Az adventi  koszorún a két gyertya lángja, illatuk.
Karácsonyi zene a CD-ről.
Hát mit mondjak, van karácsonyi hangulat, de ezt csak másokkal megosztva lehet értékelni. 
Gyermekkorom Karácsonyai, a szüleim  szinte itt voltak velem.
Akikkel én évekig az adventi készülődést megosztottam, már az égi mezőkön számolják a csillagokat.
Gyermekeim  távol élnek tőlem, a saját családjukkal osztják meg az advent örömét.
Úgy érzem el vagyok egyedül, de az ünnepek közeledte mindent felül ír.
Hiányoznak a szeretteim!
Sok jó ember van körülöttem, de őket nem pótolják!
Szerencse, hogy az a típusú ember vagyok, aki tud váltani és végzi tovább a napi teendőit, mondván azt kell szeretni, ami van.
 A megtörtént dolgokon már nem változtathatunk.
         Öröm , bánat, emlékezés, várakozás, bizakodás!
                  Ilyen az adventi várakozás nálam!




Nincsenek megjegyzések: